Friday, February 20, 2009

Lagi-Lagi Yahudi

Banyak web dan blog menceritakan tentang fakta sejarah dan asal usul keturunan yahudi. Bahkan ada juga maklumat yang menyatakan bahawa keturunan Bangsa Melayu didakwa sebagai keturunan Nabi Ibrahim dari anaknya bernama Qatura yang berhijrah ke Indochina. Apa yang saya dapat daripada guru saya ialah beliau kurang berminat dengan fakta sejarah akan tetapi beliau berminat dengan falsafah sejarah. Ini adalah kerana terkandung 1001 hikmah di sebalik setiap perkara dan peristiwa yang berlaku sebagai pengajaran kepada umat Islam di akhir zaman.

Keturunan atau nasab adalah salah satu faktor penting dalam melahirkan genarasi bertaqwa. Namun kalau hanya faktor keturunan sahaja tidak mencukupi. Mesti disertakan dengan faktor-faktor lain seperti didikan, pimpinan, situasi keluarga, keadaan masyarakat dan negara. Di dunia hari ini, jika kita lihat, masih ramai yang satu keturunan dengan Rasulullah saw. bahkan sesetengah mereka cukup berbangga dengan title Syed dan Syarifah mereka. Bahkan ada juga di kalangan masyarakat kita yang berketurunan dari para sahabat.

Namun jika dilihat secara kasar (bukan semua) kalau dilihat kepada akhlak mereka belum cukup untuk menggambarkan mereka adalah berketurunan yang mulia. Begitu juga, ramai yang bapanya ustaz, ulama, kiyai ataupun mufti namun tidak begitu sifat serta perilaku anak-anak. Kalau benar Bangsa Melayu adalah keturunan Nabi Ibrahim, itu bukan jaminan selamat dan mendapat rahmat Tuhan. Buktinya ramai juga Bangsa Melayu yang jahat dan menentang kebenaran. Yang banyak menentang golongan sufi dan tariqat juga adalah ulama dan pemimpin Melayu. Sama seperti kelompok yang menentang para Rasul adalah dari kaum atau bangsa Rasul tersebut. Qabil adalah anak Nabi Adam yang membunuh adiknya Habil. Anak Nabi Noh juga menolak seruan ayahnya. Ramai juga yang bukan dari keturunan yang nyata baiknya namun hasil didikan dan pimpinan yang tepat berhasil juga mendapat rahmat Tuhan.

Yahudi sebenarnya satu agama samawi yang Rasulnya adalah Nabi Musa melalui kitab Taurat. Sama nasibnya dengan Injil, Taurat juga dilakukan perubahan oleh para Rabai Yahudi. Kalau ada lagi penganut Agama Yahudi dan Kristian yang berpegang kepada kitab Taurat dan Injil yang asal, nescaya mereka tidak sekali-kali memusuhi Islam. Ini kerana dalam kitab Taurat dan Injil yang asal ada menyebut dengan nyata tentang kedatangan Rasul akhir iaitu Nabi Muhammad SAW. Bahkan para Rabai dan Pendita sangat mengenal sifat-sifat Rasulullah saw umpama ayah mengenali anak sendiri.

Salah satu sebab penolakan mereka kepada Rasulullah SAW kerana disebutkan dalam Taurat dan Injil yang asal itu bahawa Nabi Muhammad SAW adalah dari bangsa Arab Quraisy. Mereka sangat prejudis dan sangat 'asobiah dengan bangsa mereka. Ini adalah kerana disebabkan oleh fakta sejarah bahawa Rasul Dan Nabi kecuali tiga orang semuanya dari Bani Israel atau Bangsa Israel. Mereka mempersoalkan mengapa ada Rasul yang bukan berketurunan Israel. Padahal mereka tahu bahawa perlantikan Rasul adalah hak mutlak Allah SWT yang sudah ditentukan semenjak azali lagi. Begitulah degil dan sombong mereka, iaitu ciri-ciri iblis dan syaitan, hingga Tuhan pun mereka persoalkan.

Hingga hari ini pun Yahudi dan Kristian sangat tidak senang kepada Bangsa Arab dan agama Islam. Ini adalah satu kejayaan doktrin hasil mengubah kandungan Taurat dan Injil. Semua ini ada disebutkan dalam Al Quran. Bahkan kalau meneliti isi Al Quran, amat banyak ayat-ayat yang menjelaskan sifat-sifat Bani Israel. Tuhan juga banyak memberi peringatan, teguran, amaran dan ancaman kepada Bani Israel.


Semua ideologi dan sekularisme adalah ciptaan Yahudi atau Bangsa Israel. Bukan sahaja faham politik seperti demokrasi, komunis atau sosialis bahkan semua sistem dalam dunia ini adalah ciptaan Yahudi. Bani atau Bangsa Israel ini ada keistimewaan semula jadi iaitu cerdik, pintar, bijak dan rajin. Sebab itu kecuali tiga orang sahaja, semua Rasul-Rasul adalah dari bangsa yang cerdik ini. Memang logiklah, Rasul mestilah memiliki sifat cerdik semula jadi. Karl Marx pengasas komunisme itu adalah Bangsa Israel dan beragama Yahudi.

Saya tidak tahu sejarah ideologi seperti demokrasi atau komunis secara detail. Tetapi kalau dikaji secara mendalam dan teliti semuanya bersumberkan falsafah Yunani. Karl Marx yang menyusun ideologi komunis itu bermula dengan falsafah Socrates. Saya sudah lupa falsafah socrates itu. Perlu difahami bahawa Bani Israel bukan bermula dari Nabi Musa. Nabi Musa adalah permulaan membawa agama dan kitab Taurat yang menjadi anutan kepada Bani Israel seperti Nabi Isa membawa agama dan kitab Injil. Sedangkan Bani Israel adalah salah satu bangsa tertua di dunia. Saya juga tidak tahu sejarah Bani Israel. Yang pasti Bani Israel adalah dari keturunan salah seorang daripada dua belas orang anak Nabi Yaakub. Bila asalnya dinamakan Bani Israel itu tidak pula berada di dalam pengetahuan saya.

Mengapa Bani Israel atau lebih mudah disebut Yahudi ini membuat berbagai ideologi atau sistem hidup? Termasuklah sistem politik demokrasi pilihanraya yang terbukti amat memecahbelahkan masyarakat negara kita dan umat Islam seluruh dunia ini? Memang amat banyak sebab musababnya bahkan tidak kurang dari tiga puluh tujuan mereka. Disertakan adalah sebahagian daripada sebabnya, di antaranya:

a. Mereka menolak ajaran agama dan mahu bangsa-bangsa lain juga menolak agama. Secara otomatik menolak Tuhan dan sistem Tuhan. Apabila menolak Tuhan manusia akan menjadi lemah, tiada pertolongan dan bantuan Tuhan. Mudah mereka menguasai dunia kerana mereka cerdik.

b. Mereka mahu memecah belahkan bangsa-bangsa lain yang mereka anggap hamba abdi kepada Yahudi melalui percanggahan ideologi dan sistem. Dengan cara ini bangsa-bangsa lain akan lemah lantas mudah bagi mereka untuk berkuasa d

alam semua bidang. Cuba lihat mana ada dunia yang benar-benar aman damai, melainkan atas nama ideologi, politik dan sekularisme manusia semakin berkrisis dan berpecah belah.

c. Melalui ideologi dan sistem itu manusia lain akan rosak. Umpamanya sistem riba. Riba itu sendiri tidak diamalkan oleh Yahudi. Orang Yahudi juga tidak makan babi. Rokok juga adalah asalnya milik Yahudi yang membina ketagihan. Mereka yang menjadi kaya. Pelacuran juga dicetuskan oleh Yahudi, untuk merosakkan zuriat. Hiburan juga ciptaan Yahudi untuk melalaikan. Sistem pendidikan yang terpisah dari Tuhan memang sengaja dicipta. Urusan agama dihadkan dan dicipta Jabatan Agama dan Pegawai Agama yang hanya diberi bidang kuasa hal2 nikah kahwin cerai dan seumpamanya.

Sebenarnya tidak ada sistem yang terlepas dari jaringan Yahudi. Majoriti pemimpin-pemimpin negara kuasa besar dan negara kaya termasuk pemimpin negara Islam semuanya dalam genggaman Yahudi. Bahkan dalam mentafsirkan ajaran Islam pun sudah dipesongkan oleh Yahudi. Yahudi tidak meminda ayat Al Quran tetapi pemahamannya sudah dipesongkan, Semenjak ratusan tahun Yahudi sudah menguasai Universiti Al Azhar Mesir.

Dari situ lahirlah para ulama jahat yang tidak takut dan tidak cintakan Tuhan sebaliknya cinta dunia. Bertebaranlah ulama' ini keseluruh dunia dengan fahaman yang salah terhadap agama. Di antaranya para ulama keluaran Azhar ini amat sukar untuk menerima perkara2 kerohanian atau yang berkaitan dengan ruh. Bahkan kitab-kitab Imam Al Ghazali pun dipertikaikan. Sebab itu apabila Yahudi menyerang Gaza, para ulama sepi kerana mereka tidak faham kaitannya serangan di Gaza itu dengan kebangkitan Islam di Timur. Ulama tidak faham kaitan serangan Gaza itu dengan perjuangan agama, sehingga mereka menikus dan menjadi penakut.

Semua pusat media utama dunia seperti BBC, CNN, BLOOMBERG dan lainnya adalah milik Yahudi. Intel yang ada dalam setiap komputer adalah produk negara Israel. Kalau bukan kekuatan atau power karamah yang datangnya dari Allah SWT melalui pemimpin pilihan Tuhan, seribu tahun lagi pun umat Islam tidak akan berjaya mengalahkan Yahudi. Hari ini Umat Islam tidak membawa Tuhan dalam penentangan terhadap Yahudi. Tanpa Tuhan bersama, ramainya umat, minyak, duit, senjata canggih, kecerdikan semuanya tidak menjadi kekuatan untuk menentang Yahudi.

Hanya umat Islam yg mempunyai kekuatan ruh dan taqwa sahaja boleh mengalahkan bangsa yahudi walaupun bilang mereka sedikit. Kerana dengan taqwa itu maka akan mencurah2 turun bantuan ghaib yang didatangkan oleh Tuhan. Sudah terbukti, bilangan tentera Islam yang sedikit mampu mengalahkan tentera kafir yang beribu kali ganda lebih ramai daripada tentera Islam. Ini semua bantuan Tuhan, yahudi amat takut dengan umat Islam yang hati mereka cukup dekat dengan Tuhan. Mengapa masih ramai di kalangan umat Islam sendiri tidak meyakini hal ini?

3 comments:

  1. Benci Zionist atau Yahudi? Aku ada terbaca satu artikel bahawa tidak semua orang Yahudi itu suka melakukan kerosakan di bumi ini. Jadi artikel itu menyedarkan bahawa yg patut dilawan adalah parti atau fahaman Zionist yang berkuasa dlm politik Israel dan US sekarang. Kawan2 di UK juga mengesahkan bahawa terdapat ramai orang Yahudi yang menyertai tunjuk perasaan membantah serangan Gaza di London baru2 ini. wallahua'lam

    ReplyDelete
  2. aku prejudis jugak along tentang hal tu. maybe just maybe artikel tu ditulis utk cover up saja. mungkin jugak demo tu pun sekadar iklan saja. who knows. tapi yang pasti Nabi SAW pernah bersabda tentang yahudi dan nasrani ni. u also know that hadith. wallahua'lam.

    ReplyDelete
  3. Bani Israel adalah bangsa, Yahudi adalah agama anutannya, zionis pula adalah ideologinya, dalam constituntion zionisme itu sndiri tertera berpuluh perancangan yg mereka mesti laksanakan spt merosakkan ekonomi, kebudayaan, pendidikan, sosial masyarakat dan banyak lagi yg x tersenarai nak ditulis di sini.

    namun yg pasti org yahudi mengambil prinsip, engkau tak payah masuk agama aku, tapi engkau ikutlah cara hidup aku... simple as that..!

    ReplyDelete

Sudilah kiranya memberi sepatah dua kata.. "Tetamu datang membawa rahmat, perginya pula penghapusan dosa kita..."

Share This

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...