Tuesday, January 20, 2009

Klon Obama dan Aqidah Umat Islam

Tarikh 20 Januari 2009 bakal melakar sejarah dunia bilamana buat julung2 kalinya seorang pemimpin kulit hitam diberi kepercayaan untuk menjadi Presiden Amerika Syarikat ke-44, satu kerusi panas yg menjadi perhatian seluruh dunia.
Umum sudah mengetahui bahawa Barrack Obama atau nama penuhnya Barack Hussein Obama yg dilahirkan pada 14 Ogos 1961 adalah seorang rakyat Amerika berketurunan campur Kenya dan Hawaii, pernah dibesarkan di Indonesia malah fasih berbahasa Indonesia. Ramai yang berharap kenaikan Obama akan memberi sinar kepada negara dunia ketiga bahkan dunia amat berharap agar perlantikan Obama akan memberi sinar baru kepada umat Islam dan negara Islam seluruhnya.

Di dalam buku tulisannya "The Audacity of Hope", Obama mengatakan bahawa dia dibesarkan di dalam keluarga yang tidak berapa menitik beratkan soal agama. Ibunya dibesarkan di dalam keluarga yg tidak mengamalkan kristian dan mengistilahkan bapanya sebagai "raised a Muslim," but a "confirmed atheist". Selanjutnya beliau mengatakan bapa tiri beliau sebagai "a man who saw religion as not particularly useful."

Secara umum, kita sendiri akan berasa sedih sekiranya mendengar kisah orang yg dibesarkan tanpa didikan agama yg sempurna. Tambah menakutkan bilamana ada sumber dan maklumat yg mengatakan Obama itu sendiri berdarah yahudi!

Kita tidak mahu sejarah Mustafa Kamal Ataturk berulang lagi. Orientalis cukup meng'highlight' Ataturk sbg bapa pemodenan Islam (itulah yang saya baca dan hafal ketika mentelaah buku teks sejarah semasa darjah 3 dulu!) sdgkan sejarah ttg Ataturk membunuh ulama tariqat dan sufi serta menukar laungan azan daripada bahasa arab ke bahasa Turki tidak pernah didedahkan. Mustafa Kamal Ataturk adalah berketurunan yahudi dan dihasilkan melalui perancangan licik yahudi utk menghancurkan kegemilangan Islam dan Empayar Turki Osmaniah yg pernah menakluk 2/3 dunia satu ketika dahulu.

Apakah mungkin Obama itu juga berdarah yahudi, hanya Tuhan sahaja yang tahu. Apa yang saya tahu, Obama berkemungkinan juga berdarah Indonesia... (apakah mungkin berlaku pertukaran bayi semasa kecil seperti yg sering kita lihat dalam Sinetron di kaca tv?). Apa yang pasti perlantikan Obama telah mengubah nasib seorang jurugambar bernama Ilham Anas di Indonesia..!
Foto kiri ialah Barrack Obama di Stesen Keretapi Philadelphia, Pennsylvania pada 17 Januari 2009 manakala foto kanan ialah Ilham Anas dengan senyuman ala Obama di kantornya di Jakarta diambil pada 17 Januari 2009 yang kini mendapat side income apabila tampil sebagai 'Obama Double'. Pelanduk dua serupa ???

Sejarah kegemilangan umat Islam perlu dikaji dengan mendalam kerana disitulah tersimpan segala rahsia kegemilangan umat Islam terdahulu. Kebanyakan fakta sejarah hari ini telah diseleweng dan di'sorok' oleh para pengkaji dan orientalis barat kerana mereka takut umat Islam akan kembali bangkit menjadi empayar.

Kita sendiri telah dirosakkan secara halus oleh penjajah bilamana sistem Islam telah diubahsuai dan dihadkan kepada amal ibadah semata2 di bawah bidang kuasa Sultan, manakala sistem lain spt pendidikan, pentadbiran, ekonomi, undang2, semuanya telah di'barat'kan dan di'sekular'kan iaitu dipisahkan dengan Tuhan. sedangkan apabila disebut Islam ialah adalah satu 'cara hidup' yg di dalamnya terkandung pendidikan, ekonomi (muamalat), perundangan, politik, dan banyak lagi perkara selain drp urusan amal ibadah dan penentuan tarikh hari raya puasa yg setiap tahun akan dimaklumkan oleh penyimpan mohor2 besar diraja.

Kita patut berasa beruntung, pelik bercampur bangga, kerana negara Sepanyol yg pada asalnya krisitian, telah berubah kepada 100% Islam slps penaklukan tentera Tariq ibnu Ziad. namun lama kelamaan apabila umat Islam telah mula leka, cinta dunia dan lupa kpd Tuhan, maka tentera krinstian berjaya menawan kembali Sepanyol dan negara itu kini 100% kristian. (gambar foto ruang dalam Masjid Cordova di Sepanyol yg cukup indah dan tinggi hasil seninya)

Akan tetapi negara Malaysia yg pernah dijajah oleh banyak negara seperti portugis,belanda,inggeris,jepun,komunis bertahun2 lamanya, tapi Maha Suci Allah, sistem kita berjaya dirosakkan oleh mereka, tapi aqidah rakyat Tanah Melayu tidak pernah berganjak walau sedikit. Pasti ada maksud Tuhan di situ. Apakah benar kebangkitan Islam itu akan berlaku dan umat Islam negara kita dipelihara oleh Tuhan ke arah itu.


Satu kisah menyayat hati yg pernah saya dengar daripada seorang pendakwah yang pernah mengikuti rombongan dakwah kumpulan Al-Arqam ke Sepanyol satu ketika dahulu, bilamana ahli rombongan yang berjubah serban itu bertemu seorang kanak2 kristian yang comel, kanak2 itu dengan penuh teruja berkata, datuk saya dulu ada memakai pakaian sama seperti pakaian tuan2 semua.. Bermakna, datuk kpd kanak2 kristian itu sblm ini beragama Islam dan peristiwa yg hampir sama telah berlaku kpd presiden AS yg ke-44, bilamana aqidah keluarganya tidak dapat dipertahankan. Apakah kita ingin anak cucu kita melalui pengalaman yg sama..?

2 comments:

  1. Salam'alayk, Alhamdulillah..blog yg sarat dgn info. alfu mabruk. amzb

    ReplyDelete
  2. emm...obama dan bapa genatiknya sebenarnya langsung tidak ada perhubungn. seorang anak haram tidak bernasab kepada bapanya. saya ada baca dalam TIME, ibunya berkahwin dengan lelaki yang bernama Obama itu ketika kandungn berusia 3 bulan. Nasabnya adalah pada ibu.
    bodoh sungguhlah jika ada umat Islam mengakui bersaudara dengan Barack Obama...bererti baerjaya sudah perancangan yahudi seperti yang berlaku dalam kes Kamal Attartuk...
    p/s: Barak bukan mesti nama Islam. Yahudi juga menggunapakai nama ini. contohnya seorg bekas presiden israel

    ReplyDelete

Sudilah kiranya memberi sepatah dua kata.. "Tetamu datang membawa rahmat, perginya pula penghapusan dosa kita..."

Share This

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...